biuro

Na co zwracać uwagę, wyposażając call center?

Przeglądając oferty pracy, zauważymy, że przeważającą część z nich stanowią propozycje pracy w call center. Centra takie są zazwyczaj dużymi firmami, zatrudniającymi co najmniej kilkudziesięciu konsultantów.

Najlepsze warunki w call center

biuroKażdemu z nich trzeba zapewnić odpowiednie warunki pracy – we wszystkich call center znaczenie ma tu przede wszystkim to, aby żaden z pracowników nie przeszkadzał drugiemu podczas wykonywania obowiązków służbowych. To dlatego wszystkie stanowiska pracy są zazwyczaj oddzielone od siebie za pomocą wygłuszających ścianek – dzięki temu każdy z pracowników ma do wykorzystania jedynie swoją przestrzeń i w żaden sposób nie przeszkadza innym. Takie rozwiązanie przekłada się na efektywność, a to właśnie na tym zależy przecież właścicielom call center – efektywność idzie bowiem w parze z zyskami. Jeżeli już oddzielimy stanowiska poszczególnych pracowników, należy zadbać o to, aby każdy z nich miał funkcjonalne biurko oraz ergonomiczne krzesło. Eleganckie profesjonalne meble biurowe znajdują się w ofertach wielu producentów. Podczas wyboru powinniśmy kierować się zarówno atrakcyjnym designem mebli, jak i ich parametrami technicznymi. Obie kwestie mają bowiem znaczenie.

biuroProponując pracownik nowoczesny design, którego wzornictwo cieszy oko, sprawimy, że każdy poranek w tygodniu pracującym będzie zaczynał z dobrym samopoczuciem – jego potrzeby estetyczne zostaną zaspokojone już za pomocą dobrej aranżacji wnętrza. Dobre samopoczucie będzie utrzymywać się dzięki nieodczuwaniu zmęczenia spowodowanego niezmienianiem pozycji przez kilka godzin. Choć takie zmęczenie wydaje się nieodzowną częścią pracy biurowej, producenci mebli zapewniają, że można go uniknąć – wszystko za sprawą wykorzystania najbardziej ergonomicznych rozwiązań, które mają wpływ na odczucia fizyczne podczas użytkowania danego mebla – krzesła czy fotela. Niezależnie od rodzaju siedziska, wszystkie powinny charakteryzować się kształtem oparcia, który został zaprojektowany w ten sposób, że odpowiada naturalnej krzywiźnie kręgosłupa. To jest naprawdę ważne, gdyż niedostosowane krzesła mogą powodować wady postawy lub pogłębiać te już istniejące. W każdym call center, jak i w innych biurach, podstawowym wyposażeniem stanowisk pracowniczych powinny być więc wysokiej jakości krzesła lub fotele, które sprawią, że podczas siedzenia człowiek zachowa swoją naturalną sylwetkę.

Koniecznością jest, aby fotele takie posiadały możliwość regulacji wysokości, co sprawi, że z powodzeniem dostosujemy krzesło do wzrostu użytkownika.