Rebranding – wyposażenie sklepu

wyposażenie sklepów

Wiele razy dzieje się tak, że niektóre sieci pozbywają się swoich placówek albo całych sieci w niektórych krajach. W wielu przypadkach spowodowane jest to restrukturyzacją sieci i pozbywaniem się mniej intratnych sieci w krajach, gdzie dana grupa handlowa nie odniosła sukcesu.

wyposażenie sklepówNowy nabywca przeprowadza tak zwany rebranding, który trwa sporo czasu. Nie jet to bowiem łatwa sprawa i nie wystarczy tylko zmienić logo na budynkach.
Pierwsza sprawa to przeszkolenie tego personelu, który chce dalej pracować w nowej sieci na jej warunkach. Nowa firma wprowadza swoje systemy komputerowe i swoje standardy pracy.
Druga sprawa to podpisanie umów ze starymi dostawcami, którzy dostarczali towar dla poprzedniego właściciela. Część z nich na pewno może liczyć na to, zwłaszcza ta część, której towary przynosiły spore zyski.
Kolejna sprawa to wyposażenie sklepów w sprzęt zgodny z wymaganiami nowych właścicieli. Na pierwszy ogień idzie zawsze chłodnictwo, większość sieci handlowych ma podpisane umowy z konkretnymi dostawcami sprzętu chłodniczego.
Zmienia się wszystko, także regały magazynowe, albowiem te mogą być odpowiednio przystosowane do specyfiki działania danej sieci handlowej. Dopiero na końcu przeprowadzony zostaje całkowity rebranding, polegający na wprowadzeniu produktów marek własnych oraz na zmianie logo na placówkach handlowych.
Istnieją także takie przejęcia sklepów innych sieci, gdzie w grę wchodzi jeszcze konieczność przebudowy danej placówki. Trzeba ją albo powiększyć, albo podzielić odpowiednio w środku na nowe działy. Dzieje się tak głównie wtedy, gdy firmie uda się kupić sklep w bardzo atrakcyjnym miejscu, dzięki czemu nie trzeba uzyskiwać już na niego pozwolenia.
Zdarzają się i takie przejęcia, gdzie nowa firma nie ma zamiaru zbyt wiele inwestować w nową placówkę i pozostaje jedynie przy zmianie logo. Tak znów dzieje się wtedy, gdy nowy właściciel nie ma zbyt wiele środków, aby przeznaczać je na remont i rozbudowę sklepów.

Często w ten sposób postępują niewielkie sieci, takie, które mają kilkanaście sklepów i wykupują inne, jeszcze mniejsze sieci od siebie lub nawet pojedyncze sklepy, np dawnych spółdzielni handlowych.

Rebranding – wyposażenie sklepu
Przewiń do góry

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /domains/olusha.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 4552